1958-03-23: Vänskapsmatch
Referat
Söndagen den 23:e mars 1958, i det första mötet lagen emellan någonsin, gästade IFK Göteborg som bortalag Besiktas JK i en vänskapsmatch, inför 3 000 åskådare på Inönü Stadyum. Matchen, som blev en oerhört målrik tillställning, slutade för Blåvitts del dessvärre med förlust, 4–6, efter att i halvtid varit i ledningen med 3–2. Resultatet innebar att matchen var IFK Göteborgs första förlust mot Besiktas JK genom tiderna.
Tränare
Walter Probst