1958-06-05: Vänskapsmatch

Gamlestadsvallen.
Referat
Torsdagen den 5:e juni 1958, i det första, och enda mötet lagen emellan någonsin, gästade IFK Göteborg som bortalag Gamlestadsalliansen i en vänskapsmatch på Gamlestadsvallen. Matchen slutade med en betryggande seger för Blåvitt, 3–1. Resultatet innebar att matchen var IFK Göteborgs första seger mot Gamlestadsalliansen genom tiderna.
Tränare
Walter Probst